Ir al contenido principal

CUARTO AÑO BÁSICO Student Book (page 15 exercise 4)

 WELCOME TO THE ENGLISH CLASS!!! 😊


Hi! Hoy trabajaremos en el libro del estudiante( Página 15 ejercicio 4) . Pero antes necesitamos estudiar los días de la semana y los momentos del día. Let's go!!!


1. Days Of The Week  (días de la semana)

   WATCH , LISTEN AND LEARN THE DAYS OF THE WEEK.  (Mira, escucha y aprende los  días de la semana)

   


2.- Parts Of The Day  (Momentos del día)

     WATCH , LISTEN AND LEARN  PARTS OF THE DAY.  (Mira, escucha y aprende los momentos del día)

morning = mañana

afternoon = tarde

evening  =  tarde  (antes que llegue la noche)

night  =  noche


INSTRUCTIONS (Puedes responder en tu cuaderno. Despues envías las respuestas a mi correo misssallyaguayorobledo@gmail.com

I. Open your student book on page 15 exercise 4.


II. Read the text about Alice.


III. Answer the questions about "ALICE".  Write short answers.

    1. What is her name?  ............................................

    2. What is her favourite day? ......................................

    3. What has she got in the morning?...................................

    4. What is her favourite subject?........................................

    5. What does she like playing? ..........................................                        

    6. What does she like writing? ...........................................

    7. What does she like studying?.........................................

    8. When does she like playing the guitar?..........................

    9. When has she got science?..............................................

    10. When does she go swimming?........................................


* has got = tiene

   subject =  asignatura

   What? =  Que?

   When  = Cuando?


    

Comentarios

Entradas populares de este blog

SEXTO AÑO BÁSICO LESSON 2 "PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS"

WELCOME TO THE  ENGLISH CLASS LESSON 2  " PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS" I.- DO THE WORKSHEETS. 1. FILL IN THE SENTENCES WITH THE VERBS IN THE PRESENT CONTINUOUS AND MATCH TO THE PICTURE.   (completa las oraciones con el verbo en presente continuo y relacionalo con la imagen correspondiente)   ejemplo:   1. Mark  is riding   a bike today.        (Ride)

QUINTO AÑO BÁSICO "MERRY CHRISTMAS"

  CLASS IS OVER MY FRIENDS  !  !  (La clase terminó mis amigos ! ! !     Gracias mis queridos alumnos por el entusiasmo y la alegría. Ahora es tiempo de un "break". Disfruten, descansen y sigan cuidándose como hasta ahora. Hicieron un buen trabajo y ya pronto nos encontraremos en nuestro querido liceo. LOVE YOU!                                                               Miss Sally🎅🎄🎅

SEXTO AÑO BÁSICO QUESTIONS "TOM AND BRAD"

  QUESTIONS ON THE CONVERSATION FROM PAGE 19 "TOM AND BRAD". Preguntas acerca de la conversación de la página 19 "Tom y Brad" WRITE SHORT ANSWER. 1. Does Brad like healthy or unhealthy food?  ___________________________________ 2. Why does he like healthy food? _____________________________________________ 3. What vegetable does he like? _______________________________________________ 4. Why does he like those vegetables?__________________________________________ 5. What does he like to drink? ________________________________________________ 6. When does he like to drink water? ___________________________________________ 7. What food does he hate? ___________________________________________________ 8. What is his favorite fruit? __________________________________________________ 9. Who is hungry now? ______________________________________________________ 10. What does he have in his bag?______________________________________________