Ir al contenido principal

SEXTO AÑO BÁSICO Student Book Unit 1 pages 6 and 7


DEAR PARENTS
   Hoy comenzaremos a usar nuestro libro de Inglés.
Indicaré la página en la cual deben ubicarse para empezar a trabajar.
Empezamos esta clase observando las imágenes de las páginas 6  para luego trabajar con el audio.
Desde ya muchas gracias por su apoyo.
                                                  Miss Sally


WELCOME TO UNIT 1 IN THE ENLISH BOOK "STEPPING UP 6"

INSTRUCTIONS

1.- OPEN YOUR STUDENT BOOKS ON PAGE 6.


2.- TAKE A LOOK AT THE PICTURE AND LISTEN TO THE AUDIO. (Click the link)
     Escucha el audio todas las veces que sea posible. 😊🎧

Track  10
https://drive.google.com/file/d/1Pt_kmQTi_xdbYY2LtQ0dvn0Se7ZPJkzD/view?usp=sharing


3.-  LOOK UP THE WORDS IN A DICTIONARY . YOU CAN ALSO USE THE 
      TRANSLATOR. (Write the instruction and the words in your copybook)
      Busca las palabras en un diccionario . También puedes usar el traductor.

1. cook  =
2. healthy  =
3. food  =
4. To make =
5.  meal  =
6. such as =
7. some rice =
8. slice  =
9. bread =
10. very =
11. easy =
12. yummy  =
13. fast food =



3. LISTEN TO THE AUDIO AGAIN.
   CHOOSE THE WORD AND COMPLETE THE PARAGRAPH.
   (Write instruction 3 and the exercise in your copybook. Escribe tla instrucción 3 y el ejercicio en tu
     cuaderno)

    ingredients  / brown bread /   To make  /  fresh fish  /  tomatoes  /  yummy  /  very easy  /  love

   We ...................... cooking healthy food.  ................. this meal we used many .........................
such as ...................., lettuce, olive oil, ...................., some rice and a slice of ........................... .  Eating ealthy food is .........................., and ........................!



4.- WRITE SHORT ANSWER.
     ( Write instruction 4 and the exercise in your copybook)

1. What do they love?
2. What do they use?
3. What is easy?
4. What is yummy?
5. Do they love fast food or healthy food?


* Los ejercicios desarrollados en el cuaderno deben llevar como titulo el número de la página y la fecha.

Comentarios

Entradas populares de este blog

SEXTO AÑO BÁSICO LESSON 2 "PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS"

WELCOME TO THE  ENGLISH CLASS LESSON 2  " PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS" I.- DO THE WORKSHEETS. 1. FILL IN THE SENTENCES WITH THE VERBS IN THE PRESENT CONTINUOUS AND MATCH TO THE PICTURE.   (completa las oraciones con el verbo en presente continuo y relacionalo con la imagen correspondiente)   ejemplo:   1. Mark  is riding   a bike today.        (Ride)

QUINTO AÑO BÁSICO "MERRY CHRISTMAS"

  CLASS IS OVER MY FRIENDS  !  !  (La clase terminó mis amigos ! ! !     Gracias mis queridos alumnos por el entusiasmo y la alegría. Ahora es tiempo de un "break". Disfruten, descansen y sigan cuidándose como hasta ahora. Hicieron un buen trabajo y ya pronto nos encontraremos en nuestro querido liceo. LOVE YOU!                                                               Miss Sally🎅🎄🎅

SEXTO AÑO BÁSICO QUESTIONS "TOM AND BRAD"

  QUESTIONS ON THE CONVERSATION FROM PAGE 19 "TOM AND BRAD". Preguntas acerca de la conversación de la página 19 "Tom y Brad" WRITE SHORT ANSWER. 1. Does Brad like healthy or unhealthy food?  ___________________________________ 2. Why does he like healthy food? _____________________________________________ 3. What vegetable does he like? _______________________________________________ 4. Why does he like those vegetables?__________________________________________ 5. What does he like to drink? ________________________________________________ 6. When does he like to drink water? ___________________________________________ 7. What food does he hate? ___________________________________________________ 8. What is his favorite fruit? __________________________________________________ 9. Who is hungry now? ______________________________________________________ 10. What does he have in his bag?______________________________________________