Ir al contenido principal

QUINTO AÑO BÁSICO STUDENT BOOK UNIT 1 "THE TIME"

 WELCOME TO THE ENGLISH CLASS!!!🕑🕦

LET'S LEARN "THE TIME" IN ENGLISH

INSTRUCTIONS

A.- WATCH THE VIDEO TO LEARN "THE TIME"





B.- OPEN YOUR ACTIVITY BOOK  PAGE 7(Abre tu libro de actividades en la pagina 7)
      Do exercise 6  (Desarrolla el ejercicio 6)
      Look and write the time. (Mira y escribe la hora) 



C.- OPEN YOUR ACTIVITY BOOK ON PAGE 11.  
       Do exercise 5 and 6.

      Exercise 5.- Read and write the letter.   (Lee y escribe la letra)

      Exercise 6.- Answer the questions with your personal information.
                         (Responde con tu información personal)




VOCABULARY

1. What time? = ¿Que hora?
2. get up = levantarse
3. go to school = ir a la escuela
4. have lunch = almorzar
5. finish school = terminar la escuela (o salir de clases)
6. go to bed = ir a dormir


Comentarios

Entradas populares de este blog

SEXTO AÑO BÁSICO QUESTIONS "TOM AND BRAD"

  QUESTIONS ON THE CONVERSATION FROM PAGE 19 "TOM AND BRAD". Preguntas acerca de la conversación de la página 19 "Tom y Brad" WRITE SHORT ANSWER. 1. Does Brad like healthy or unhealthy food?  ___________________________________ 2. Why does he like healthy food? _____________________________________________ 3. What vegetable does he like? _______________________________________________ 4. Why does he like those vegetables?__________________________________________ 5. What does he like to drink? ________________________________________________ 6. When does he like to drink water? ___________________________________________ 7. What food does he hate? ___________________________________________________ 8. What is his favorite fruit? __________________________________________________ 9. Who is hungry now? ______________________________________________________ 10. What does he have in his bag?______________________________________________

SEXTO AÑO BÁSICO LESSON 2 "PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS"

WELCOME TO THE  ENGLISH CLASS LESSON 2  " PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS" I.- DO THE WORKSHEETS. 1. FILL IN THE SENTENCES WITH THE VERBS IN THE PRESENT CONTINUOUS AND MATCH TO THE PICTURE.   (completa las oraciones con el verbo en presente continuo y relacionalo con la imagen correspondiente)   ejemplo:   1. Mark  is riding   a bike today.        (Ride)

QUINTO AÑO BÁSICO "MERRY CHRISTMAS"

  CLASS IS OVER MY FRIENDS  !  !  (La clase terminó mis amigos ! ! !     Gracias mis queridos alumnos por el entusiasmo y la alegría. Ahora es tiempo de un "break". Disfruten, descansen y sigan cuidándose como hasta ahora. Hicieron un buen trabajo y ya pronto nos encontraremos en nuestro querido liceo. LOVE YOU!                                                               Miss Sally🎅🎄🎅