Ir al contenido principal

QUINTO AÑO BÁSICO STUDENT BOOK UNIT 1 "THE TIME"

 WELCOME TO THE ENGLISH CLASS!!!🕑🕦

LET'S LEARN "THE TIME" IN ENGLISH

INSTRUCTIONS

A.- WATCH THE VIDEO TO LEARN "THE TIME"





B.- OPEN YOUR ACTIVITY BOOK  PAGE 7(Abre tu libro de actividades en la pagina 7)
      Do exercise 6  (Desarrolla el ejercicio 6)
      Look and write the time. (Mira y escribe la hora) 



C.- OPEN YOUR ACTIVITY BOOK ON PAGE 11.  
       Do exercise 5 and 6.

      Exercise 5.- Read and write the letter.   (Lee y escribe la letra)

      Exercise 6.- Answer the questions with your personal information.
                         (Responde con tu información personal)




VOCABULARY

1. What time? = ¿Que hora?
2. get up = levantarse
3. go to school = ir a la escuela
4. have lunch = almorzar
5. finish school = terminar la escuela (o salir de clases)
6. go to bed = ir a dormir


Comentarios

Entradas populares de este blog

SEXTO AÑO BÁSICO LESSON 2 "PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS"

WELCOME TO THE  ENGLISH CLASS LESSON 2  " PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS" I.- DO THE WORKSHEETS. 1. FILL IN THE SENTENCES WITH THE VERBS IN THE PRESENT CONTINUOUS AND MATCH TO THE PICTURE.   (completa las oraciones con el verbo en presente continuo y relacionalo con la imagen correspondiente)   ejemplo:   1. Mark  is riding   a bike today.        (Ride)

QUINTO AÑO BÁSICO "MERRY CHRISTMAS"

  CLASS IS OVER MY FRIENDS  !  !  (La clase terminó mis amigos ! ! !     Gracias mis queridos alumnos por el entusiasmo y la alegría. Ahora es tiempo de un "break". Disfruten, descansen y sigan cuidándose como hasta ahora. Hicieron un buen trabajo y ya pronto nos encontraremos en nuestro querido liceo. LOVE YOU!                                                               Miss Sally🎅🎄🎅

SEXTO AÑO BÁSICO QUESTIONS "TOM AND BRAD"

  QUESTIONS ON THE CONVERSATION FROM PAGE 19 "TOM AND BRAD". Preguntas acerca de la conversación de la página 19 "Tom y Brad" WRITE SHORT ANSWER. 1. Does Brad like healthy or unhealthy food?  ___________________________________ 2. Why does he like healthy food? _____________________________________________ 3. What vegetable does he like? _______________________________________________ 4. Why does he like those vegetables?__________________________________________ 5. What does he like to drink? ________________________________________________ 6. When does he like to drink water? ___________________________________________ 7. What food does he hate? ___________________________________________________ 8. What is his favorite fruit? __________________________________________________ 9. Who is hungry now? ______________________________________________________ 10. What does he have in his bag?______________________________________________