Ir al contenido principal

SEXTO AÑO BÁSICO Student Book page 14 and 15

 WELCOME TO THE ENGLISH CLASS 🙋 !!!

*Do the activities in your copybook and send them to my email misssallyaguayorobledo@gmail.com

Antes de trabajar con el audio de la conversación y el libro te sugiero mirar este video para recordar la explicación del uso de HAVE TO.


INSTRUCTIONS

WATCH THE VIDEO TO REMEMBER THE USE OF "HAVE TO.

have to                  /       has to 




OPEN YOUR STUDENT BOOK  ON PAGE 14.

 ACTIVITY 3

CONVERSATION  "Mother and Emily"

LISTEN TO THE AUDIO  

https://drive.google.com/file/d/1kj4fv-G9DOzV28KpTijai8VfMFyrUzFR/view?usp=sharing


  
WRITE SHORT ANSWER ABOUT EMILY AND MUM.

1. Who is sick? .................................................
2. Where is mum? ............................................
3. What has Emily got? ....................................
4. What does she have to drink? .........................................
5. What is painful? ..............................................
6. Does Emily like to go to the doctor? ...........................................
7. When do they go to the doctor?....................................................



OPEN YOUR BOOK ON PAGE 15

ACTIVITY 5

LISTEN AND COMPLETE THE CHART WITH THE INFORMATION YOU HEAR.                   (Escucha y completa el recuadro con la información que escuchas)


a. Emilys's health problems                            b. Her mother´s recommendations.

1. I have a bad cold.                                       1. You have to stay in bed and drink a lot of water.

2. I also have a headache.                               2. ............................................................................

3. I don't like to go to the doctor.                    3. ............................................................................



VOCABULARY

VERBS:                                                                                                                                                         feel= sentir  /   think= pensar   /   have=tener   /   can= poder   /   do= hacer   /   stay= permanecer  /

drink=beber   /   take=llevar   /   go=ir   /   rest=descansar   /   try=tratar   /   sleep=dormir   /  

understand=entender   /   want=querer   /   to get weel= mejorarse .


EXPRESSIONS

What's the matter? = ¿Que sucede?

Get well soon! =  ¡Mejorate pronto!

I hope so =  Espero que así sea

See you later = Nos vemos mas tarde


cold =resfrío  /  sick= enfermo  /  headache =dolor de cabeza  /  painful= doloroso  /  

health problems = problemas de salud   /   recommendations = recomendaciones.




 

Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

SEXTO AÑO BÁSICO LESSON 2 "PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS"

WELCOME TO THE  ENGLISH CLASS LESSON 2  " PRESENT PROGRESSIVE OR PRESENT CONTINUOUS" I.- DO THE WORKSHEETS. 1. FILL IN THE SENTENCES WITH THE VERBS IN THE PRESENT CONTINUOUS AND MATCH TO THE PICTURE.   (completa las oraciones con el verbo en presente continuo y relacionalo con la imagen correspondiente)   ejemplo:   1. Mark  is riding   a bike today.        (Ride)

QUINTO AÑO BÁSICO "MERRY CHRISTMAS"

  CLASS IS OVER MY FRIENDS  !  !  (La clase terminó mis amigos ! ! !     Gracias mis queridos alumnos por el entusiasmo y la alegría. Ahora es tiempo de un "break". Disfruten, descansen y sigan cuidándose como hasta ahora. Hicieron un buen trabajo y ya pronto nos encontraremos en nuestro querido liceo. LOVE YOU!                                                               Miss Sally🎅🎄🎅

SEXTO AÑO BÁSICO QUESTIONS "TOM AND BRAD"

  QUESTIONS ON THE CONVERSATION FROM PAGE 19 "TOM AND BRAD". Preguntas acerca de la conversación de la página 19 "Tom y Brad" WRITE SHORT ANSWER. 1. Does Brad like healthy or unhealthy food?  ___________________________________ 2. Why does he like healthy food? _____________________________________________ 3. What vegetable does he like? _______________________________________________ 4. Why does he like those vegetables?__________________________________________ 5. What does he like to drink? ________________________________________________ 6. When does he like to drink water? ___________________________________________ 7. What food does he hate? ___________________________________________________ 8. What is his favorite fruit? __________________________________________________ 9. Who is hungry now? ______________________________________________________ 10. What does he have in his bag?______________________________________________